úterý 4. února 2014

Prosba

Tak nevím ......
začala jsem s Tomíkem chodit na logopedii - nejde mu Ď,Ť,Ň a klasicky ř,l .....
Chápu, že je to velký problém - navíc u něj usazený v hlavičce - pokud to nenapravíme teď, budou problémy ve škole - rozlišování měkkých, tvrdých souhlásek a pod.

Jenže - Tomík si na všechno musí přijít sám .... trénování je velký problém - jakmile mu něco nejde tak se kroutí, přihlouple se směje, nebo se vzteká - a mě tečou nervy :-(

Na začátek jsme měli rozcvičit jazyk, což si myslím, že se povedlo. Pak nacvičit kam jde jazyk při DTN a ĎŤŇ - tedy aby vědomě řekl, že špička nahoru nebo dolů za zuby - to jen střílí ....

A dnes mu přidala nácvik na slovní fotbal - říct jakým písmenkem slovo začíná nebo končí .... Tomík to ale vůbec neslyší, nechápe co po něm chceme. A já mu to nedokážu vysvětlit :-( On je schopný si zapamatovat, že Máma začíná na M ..... ale u Mostu to prostě neslyší, neumí si to spojit.

Je mu pět a já se tady peru s pocitem, jestli to není moc brzo, nebo jestli naopak není Tomík "zaostalý" U těch starších si to nepamatuji - s Honzíkem jsme logopedii taky absolvovali, ale asi mám výpadek paměti

Poradíte???? Jsem v koncích - ach jo, netušila jsem, že se opět budu točit v kruhu

1 komentář:

  1. Každí dítě je jiné. Moje starší děti problémy neměly, s nejmladším to byl horor. Říct jakým písmenkem slovo začíná nebo končí neuměl ještě v první třídě. No fakt už jsem z toho byla zoufalá. Ale pak se to jednoho dne zlomilo a šlo to jak po másle. Trénovali jsme venku na procházkách, nenuceně, formou hry.... co to je? Strom. Čím začíná? SSS. Jakou má barvu? Hnědou... H!
    Buď v klidu, Tomík se to naučí:-))

    OdpovědětVymazat