čtvrtek 30. září 2010

Konečně mi ho vrátili :-)

     Ptáte se koho? Starého Tomáška ..... ještě včera hledal svoji skoro dva roky starou podobu :-) Dneska ráno z postýlky vylézalo staré známé sluníčko .... hurááááá .... sice přes den ještě zkusil několikrát plačtivou, ale když zjistil, že fakt nebudu reagovat, nechal toho. On si totiž, potvůrka jedna malá, velice rychle zvykl, že když zabrečí, tak máma skáče. Jenže tohle platí, pokud má horečku .... pláč mu ji totiž hrozně zvedá, tak se mu snažím vyhovět. On toho v horečce moc nechce - většinou jen chovat. Ale jak rychle jeho mozeček zaznamenal, že pláčem lze ovládat maminu, to mi tedy hlava nebere :-)
     Dneska nás navštívili Radka se Zdendou ..... dlouho jsme se neviděli - oni si totiž užívali sluníčka a moře, zatím co my zimy a deště :-( Kluci se opět musejí sladit, ale žádná hrůza se nekonala. Chtěla jsem zajet pro bedničku a ukecala Radku, abychom zajeli do Jysku. Dneska u nás otvírali novou prodejnu. Lidí tam bylo přiměřeně, kluci dostali balónek a my nakoupili pár "zbytečností" :-)
     Cestou domu jsme se zastavili pro naši první bedničku. Vypadá takhle:

Byli v ní dva druhy brambor, dva druhy cibule, ředkvičky, mrkev, celer, cuketa, patison, květák a zelí :-)
S většinou si poradím - v neděli bude obalovaný květák a celerové pyré ..... ochutnala jsem ho při degustační večeři a doufám, že se mi povede dobré. Cuketu umím zpracovat, zelí bude s domácíma flekama ... ňam ... ale co s patisonem? Je mi nějak líto ho jen obalit. Nemáte někdo ověřený recept? 
     Odpoledne jsme šli chvíli na zahradu - otrhala jsem pár jablek, Kačka uklidila u Apiho, Honzík navozil dřevo .... Tomík chodil od jednoho k druhému :-)
     Večer Tomík konečně usnul bez pláče - doufám, že už to bude trvalejší stav. Zítra hudebka a odpoledne s Honzíkem do Roudnice. Ať žije hokej!!!!

2 komentáře:

  1. Patison - obalit - ale předtím napatlat hodně česnekem a posypat solí, nechat vypotit ;)
    Jinak je to tedy nádhera!!! Mohu se zeptat, odkud ta bedýnka je?
    A gratulace ke starému Tomíkovi ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Sam, najukla jsem přes Monču. Zaujala mě ta bednička :)..zrovna včera jsem zvažovala něco podobného objednat na Country Life webu (dvě varianty za 200 a 400 Kč). Nejsem v zeleninové kuchařce zběhlá, ale co mě k tomu tlačí je neúnosná kvalita zeleniny v prodejnách. Teda nejvíce brambory...bílá barva, škrobová chuť..zdá se mi jakoby to ani nerostlo v zemi :D. Kdyžtak napiš jak jsi byla spokojená..

    OdpovědětVymazat