sobota 19. března 2011

Klidný den

     Jinak se dnešek ani nazvat nedá. Tomík vstával až v půl osmé a dokonce odešel do obýváku s Honzou. To znamená, že jsem si mohla přispat - ale dokázala jsem ležet ještě čtvrt hodiny a vstala jsem. K obědu byla sekaná a bramborová kaše. Sekaná se dělá skoro sama a kaši dodělala Kačka. Kačenka naopak trávila čas s Tomíkem, takže jsem měla i chvilky pro sebe. A protože já fakt nevydržím nic nedělat /a to mám v ruce většinu času háček/ zadělala jsem podruhé na Šumavu. Poprvé jsem použila chlebový kvásek a chlebík vůbec nevyběhl, teď jsem se držela striktně receptu a byl ňamózní. Jen příště uberu na soli.

40 dkg žitné chlebové mouky
40 dkg hladké mouky
1 kostka droždí
1 PL octa
2 PL soli
1 PL drceného kmínu
0,5l vlažné vody 1 ČL cukru
A jak mne znáte, vše do pekárny /nejdřív mokré, pak suché/, když pípla - šlo těsto ven a udělala jsem bochník a nechala jsem ho na plechu kynout ještě zhruba půl hoďky. Pak do trouby na 220 na čtvrt hodiny a dopéct na 200. Upečený se pozná klasiky - těsto se nelepí na vpíchnutou špejli. Ještě jsem Vám ho doběhla vyfotit, kvalitu fotek omluvte, světlo v kuchyni je nic moc:

A protože jsem se stále nudila, pustila jsem se do rolády bez mouky. Bohužel se přilepila k papíru na pečení a co teď s ní? Zaimprovizovala jsem a vzniklï poháry s kousky rolády, poctivou šlehačkou a banánem. Prý ji mohu péct častěji :-))) 
A jak u nás vypadá večer? Třeba takhle: 

Ti nejmenší sledují večerníček :-)
     A zítra nás čeká další oslava osmnáctin - tentokrát nám dospěla Janička. Takže zítra už klídek nebude :-)


1 komentář: