pondělí 21. března 2011

Neděle

     Tomíkovi je už líp, tak vyráží dopoledne ven. Jde s ním Jana a bere si i Apise. To je šílená kombinace, ale nakonec to zvládají :)
     Já s Kačkama jsem zavřená v kuchyni a obýváku - udělat oběd, chlebíčky, uklidit. Jana si přála k obědu něco lehčího - salát s masem - inspiraci nabídl nejnovější Apetit -
Karamelové vepřové s cibulkami a se salátem:
2 lžíce krupicového cukru pomalu zahřívejte /bez míchání/ v hlubší pánvi tak dlouho, aby zezlátl. Přidejte 4-5 lžic vody a 2 lžíce rybí omáčky /já nahradila worchestrem/, promíchejte a stáhněte z tepla. Ve velké nepřilnavé pánvi zahřejte na vysokém plameni 1 lžíci oleje /chtělo by to wok, ale ten náš sporák nezvládá :-(/ Přidejte svitek skořice a nakrájené vepřové maso na kousky /600 g kýty nebo plecka/.Míchejte a opékejte, aby ze všech stran zhnědlo. Přilijte karamelovou směs a odškrabujte do ní výpečky masa. Opepřete a přiveďte k varu. Nechte chvíli bublat, aby maso bylo uvnitř prohřáté a měkké.
Mezitím v menší pánvi zahřejte opět lžící oleje, přidejte do něj jarní cibulky /1 svazek nakrájený na zhruba 5cm kousky/ a dvě minuty prudce pékejte, aby lehce zhnědly. Přisypte je k masové směsi a udržujte teplé.
ve velké míse pořádně promíchejte natrhaný salát /já použila 2 normální saláty/, 60 ml rýžového octa /já ho nahradila obyčejným/ a bazalkové lístky /ty u nás taky nebyli :-(/. nevrch dejte teplé maso s cibulkami a podávejte.
Spousta nádobí,ale stálo to za to :-) Oběd byl chválen a určitě si ho necháme v repertoáru.
Kromě mých klasických pomazánek udělala Kačenka zcela sama tuto:
 400 g dietního salámu (nebo Junioru) nastrouhat 
1 velká, nadrobno nakrájená cibule 
3 kyselé okurky nastrouhat nebo nakrájet na drobné kostičky 
4 lžíce tatarské omáčky 

Zálivka: 
2 lžíce oleje, octa, cukru, hořčice, kečupu 
trošku vody 
trošku pepře, sladké papriky
Ingredience na zálivku svařit až se spojí, po vychladnutí smíchat se zbytkem.  
Moc se jí to povedlo a já mám další obměnu :-)
A alespoň jedna fotka - plnoletá s naším nejmenším:

Žádné komentáře:

Okomentovat