neděle 13. března 2011

Pokračujeme

    V čem? Tak za prvé v mém pracovním nasazení. Pomalu pečená kachna mi dovolila dopoledne opět hrabat :-)
     Mimochodem - už jste někdy dělali pomalu pečenou kachnu? Já už ji jinak nedělám - kachnu omyjeme, očistíme, dost nasolíme a přiměřeně okmínujeme. Pak ji vložíme do pekáče, přiklopíme a šoupneme do studené trouby, kterou zapneme na max. 150 C. A necháme být. Jediné mínus je, že pokud chceme jíst opravdu v poledne, musí kachna do trouby nejpozději v osm. Odměnou za ranní vstávání je nám volné dopoledne a delikatesní zážitek - kachnička se obírá sama a plave jen ve vlastní vypečené šťávě - žádný olej, žádná voda.
    A abych jen nehrabala a oběd úplně "neodbila" - udělala jsem domácí houskové knedlíky - tedy i na zadělání mám stroj, takže jsem je jen uvařila :-)
   Domácí houskové knedlíky:
     250 ml mléka
     1 vejce
     500 g polohrubé mouky
     1 lžička soli
     1 lžička cukru
     1 sušené droždí
  Když pekárna pípla, přidala jsem 3 nakrájené rohlíky. Nechala jsem pekárnu pracovat a když pípla podruhé, udělala jsem 2 šišky a vařila je po každé straně 10 min. A pak jsem už jen prohřála zelí a oběd byl hotov.
     pokračujeme podruhé - začala nám buřtová sezóna. Na odpoledne jsme pozvali babičky a udělali letošní buřtovou premiéru:
     a pokračujeme potřetí: Tomík byl po odpoledním spaní "divný" - nechtěl moc jíst, kvůli každé prkotině natahoval, chtěl jít ze zahrady domů. No bodejť ne - teď večer má 39 :-( A velkýho Honzu bolí příšerně hlava. Takže opět pokračujeme v nemocech :-(
     Jestli si zítra vzpomenu, vyfotím vám pár věciček, kterými jsem si v poslední době udělala radost. A taky, aby jste viděli, že se doma zas úplně neflákám :)

Žádné komentáře:

Okomentovat