neděle 3. října 2010

Takový nijaký den

     Ráno jsem vstávala s Tomíkem jako první. Honza vyspával včerejší večer a děti takhle spí normálně. Rodina se začala probouzet kolem desáté .... já jsem si v klidu udělala oběd - tedy pokud mne Tomík zrovna nepotřeboval ke svým hrám - měli vylepšenou bramborovou kaši o celer a smažený květák. Tomíkovi jsem udělala květákovou polévku. Já tedy celer normálně nemusím, ale v té kaši je ňam. Květák jsem obalovala syrový a pak pomalinku smažila - zůstane celý na zkus, není tak blátivý jako předvařený.
Tady je fotka Tomíka, který zrovna zkoušel novou pokrývku hlavy :-)))

     Tomík šel do postele kolem půl jedné a já zjistila, že včerejší buchta měla úspěch a skoro není. A napadly mne koblihy. Těsto umíchala a vykynula pekárna, já si mezitím hezky zdřímla na gauči :-) Pak už byl čas těsto vyválet, vykrájet koblihy a šoupnout je do trouby - nesmažila jsem je - smažený už měli květák :-) Teprve potom vstával Tomík - spal opět víc jak tři a půl hodiny.
     Pár ještě teplých koblih jsem nandala na tácek a hurá za dědou a babi :-) Ta moje "nevychovaná" banda mu je skoro všechny snědla a zbytek co byl doma, už nějakým záhadným způsobem zmizel taky :-) Takže už kyne vykrájená druhá várka :-)))
A tady máte recept + foto:

250 ml mléka
1 vejce
50 g másla
40 g cukru
2 lžíce rumu
1 vanilkový cukr
citronová kůra
špetka soli
500 g hladké mouky (nebo 200 g hladké + 300 g polohrubé)
1 kostka čerstvého nebo 4 lžičky sušeného droždí


Vše nandat do pekárny /nejdříve tekuté přísady/ a nechat udělat těsto. Po vykynutí jsem válela zhruba stejné placky - na první si skleničkou vyznačila kolečka, doprostřed koleček dala lžičku marmelády, přiklopila druhou plackou a kolem hrbolků vykrájela koblihy. Nechala na plechu 30 minut kynout a šoupla jsem je do vyhřáté trouby na 200 stupňů zhruba na 15 minut. Po vytažení jsme je mašlovala rozpuštěným máslem s rumem a sypala moučkovým cukrem.

2 komentáře:

  1. Sam....mňááááám :o).Koblížky vypadají výborně!

    OdpovědětVymazat
  2. Koblížky vypadají nádherně,hned bych si dala, díky za recept:-) Tomíkovi to v kloboučku moc sluší:-)

    OdpovědětVymazat