neděle 17. října 2010

Už zase

Pátek jsem si užívala .... Tomík nezvracel, krásně si hrál sám a já se mohla věnovat kuchyni. Dělala jsem domácí bagety, preclíky a roládky, pomazánku z červené řepy. Večer jsme totiž měli veeeeelkou návštěvu - Honza s Jirkou dostali totiž ve středu nápad, který jsem musela zrealizovat ..... sezvali jsme dobré jádro naší party. Protože všechny dobrůtky měli ohlas, vkládám recepty:
Pátek jsem si užívala .... Tomík nezvracel, krásně si hrál sám a já se mohla věnovat kuchyni. Dělala jsem domácí bagety, preclíky a roládky, pomazánku z červené řepy. Večer jsme totiž měli veeeeelkou návštěvu - Honza s Jirkou dostali totiž ve středu nápad, který jsem musela zrealizovat ..... sezvali jsme dobré jádro naší party. Protože všechny dobrůtky měli ohlas, vkládám recepty:
Pomazánka z řepy:
2-3 červené řepy, 2-3 sterilované okurky, křen, cibule, česnek, majonéza (2 krabičky nebo necelá sklenička), sůl
Řepu umýt, uvařit do měkka (15 min), po vychladnutí oloupat a nastrouhat na hrubo.
Okurky a cibuli nakrájet na kostičky, smíchat s řepou, přidat majonézu podle potřeby, aby se to hezky spojilo.

Podle chuti přidat na jemno nastrouhaný křen (cca 2-3 lžíce podle síly) a prolisovaný česnek (2-3 stroužky).
Dosolit, namazat na veku nebo jíst s rohlíkem, grahamem apod ..
Já česnek nedávala a byla dobrá i tak.

Bagety:
150 ml vody, 200 ml mléka, 3 lžíce oleje, 200 g polohrubé mouky, 100 g žitné celozrnné mouky, 200 g grahamové mouky, 1 lžička soli, 1 lžička kmínu, 1/2 kostky droždí
Vše dáme do pekárny v uvedeném pořadí a zapneme program "Těsto". Po vykynutí z těsta vyválíme 2 bagety a necháme ještě asi 10 minut kynout na pečicím papíru na plechu. Potom bagety na několika místech trochu nařízneme, potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme třeba sezamovým semínkem, kmínem, mákem...
Pečeme asi 20 minut na 200 stupňů.

Já dala 300 g polohrubé a 200 g hladké mouky - celozrnnou ani grahamovou doma nemám. A hlavně to chce podstatně více soli!!!!
Preclíky:


400g hladké mouky,
100ml mléka a 100ml vody,
2 lžičky soli,
 lžička cukru,
1/2 kostičky čerstvého droždí nebo přiměřené množství sušeného

I tohle těsto mi zadělala pekárna, po vykynutí jsem ho vyválela na středně silnou placku a rozkrájela na zhruba 1 cm pásky. Ty jsem trochu zatočila a nechala na plechu 10 minut dokynout. Pak je potřela trochou mléka promíchaného s prolisovaným stroužkem česneku. A vrzla do trouby a nechala je, dokud nezezlátly. Do dneška zbytek ztvrdl a prý byl lepší než včera.

Roládky:

Klasické balení listového těsta jsem nechala povolit a pak rozřízla na polovinu. Každou vyválela na slabo - první posypala grilovacím kořením, pokladla šunkovým salámem a plátkovým sýrem. Na druhou jsem nahrubo nastrouhala Nivu. Obě zarolovala a každou roládku nakrájela na plátky. A dala péct :-) Ňam :-))))

    
No a v deset v noci se Tomík probudil s horečkou ... a ta mrcha se ho drží doteď :-( Celý den je jen se mnou a i čepičku pro Kačenku jsem dodělávala s ním v náručí .... ani fotku nemám - snad mi nějakou Lenka pošle.

   
    

Žádné komentáře:

Okomentovat